Szegedi reklámhét

Tegnap Szegeden megkezdődött a magyar reklámszakmát bemutató rendezvénysorozat, mely több helyszínen folytatódik egészen a jövőhét végéig.

A Reklámhét nem más, mint a reklámszakma tevékenységének, eredményeinek, sikereinek és kihívásainak bemutatására hivatott rendezvénysorozat, amely tematikus kiállításokkal, előadásokkal, kívánja emberközelivé tenni a hirdetések, kampányok és stratégiák azon oldalait, amelyek a fogyasztók számára általában ismeretlenek. A rendezvény azzal a szándékkal született, hogy felhívja az emberek figyelmét a reklám gazdaságélénkítő szerepére, megértesse a fogyasztókkal a reklám törvényszerűségeit, eloszlassa a reklámokkal kapcsolatos tévhiteket, valamint hogy megünnepelje a reklámokat alapvetően meghatározó kreativitást.

A Szegedi Reklámhét koordinátorai a Magyar Reklámszövetség és Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kommunikációs Reklámklubja. A kezdeményezést beindító szervezetek legfőbb célja az, hogy a résztvevők az itt szerzett ismereteiket és ötleteiket felhasználva bevétel növekedést érjenek el saját cégükben. Bár ez a szakmaterület is számos belső problémával (konkurencia harc, árverseny) küzd mégis számos kreatív stúdió és helyi média vállalt aktív szerepet a szervezésben és a közös megjelenésben. Ennek eredményeként számos szakmai meglepetés és reklám csemege vár az érdeklődőkre.

A rendezvény tervezett szegedi eseményei döntően a közelmúlt kreatív anyagainak bemutatása illetve az új média (internet, digitális televíziózás) kihívásai köré csoportosulnak. Az október 9 tól induló héten lesz a Lapcom Kft. szokásos hirdetői szemináriuma, valamint a lapcsalád kreatív műhelyének legjobb alkotásaiból összeállított kiállítása. Az SZTE JGYTFK Rajztanszéke ebben az évben ünnepli az alkalmazott reklámgrafikai képzés beindításának 20. évfordulóját. Ebből az alkalomból a hallgatók Reklámgrafikai Alkotótábora (REAL) mutatja be legemlékezetesebb alkotásait. A „tévémániások” nemcsak a ’80 as évek retro hirdetéseit, de az idei év legfrissebb díjnyertes nemzetközi reklámfilmjeit is meg nézhetik. A szakmai előadások és kerekasztal beszélgetések során pedig az ügyfelek számára érthető módon, gyakorlati példákon keresztül mutatják be a hatékony reklám által elérhető bevételnövelés alapvető szabályait.

Program

Előadók